سفارش تبلیغ
صبا ویژن

9 مزیت بازی تنیس که سلامتی بیشتر برای شما به ارمغان میآورد

مزیت های تنیس

ورزش راکت مورد علاقه آمریکا یک انتخاب برجسته برای سلامتی شما است. یک تمرین تمام بدن ، تنیس سیستم های اندام و گروه های عضلانی زیادی را درگیر می کند.

مطمئناً قلب شما پمپاژ می کند ، چهار گوش و همستر شما را شلیک می کند و طرف رقابتی شما را درگیر می کند - همه اینها در حالی است که اوقات خود را در خارج از خانه با یک دوست می گذرانید. به علاوه ، تنیس یک ورزش دوستانه و فاصله پذیر است که می توانید با خیال راحت در طول بیماری همه گیر COVID-19 بازی کنید

در اینجا نگاهی داریم به 9 مزایای سلامتی جسمی (و روحی) تنیس برای افراد در هر سنی.

 

از سلامت قلب و عروق پشتیبانی می کند


فعالیت های هوازی از هر نوع برای تقویت قلب شما موثر است. پرش برای نوسان کامل ، دویدن به پایین زمین و تعقیب توپ های فراری از جمله فعالیت هایی است که هنگام بازی تنیس ضربان قلب شما را افزایش می دهد.

با افزایش ضربان قلب ، تنفس شما عمیق تر و سریعتر می شود و جریان اکسیژن و خون را در بدن افزایش می دهد - همه اینها به سیستم قلبی عروقی قوی تری کمک می کنند. 2

یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که شرکت در ورزش های راکت مربوط به کاهش 56 درصدی مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی (و کاهش 47 درصدی خطر مرگ به هر علتی) است.

 

به کاهش وزن کمک می کند

انجام ورزش های هوازی از طریق تنیس نه تنها از قلب شما محافظت می کند بلکه ممکن است به کاهش وزن نیز کمک کند ، اگر این یک هدف شخصی باشد. در مطالعه ای که در سال 2012 انجام شد ، محققان دریافتند که مردان و زنان چاقی که پنج روز در هفته ورزش های هوازی را به برنامه روزانه خود اضافه می کنند ، در طی 10 ماه مقدار قابل توجهی از وزن خود را از دست دادند ، حتی در صورتی که تغییری در رژیم غذایی خود ایجاد نکردند .4

بسته به وزن و شدت بازی شما می توانید در هر ساعت با بازی تنیس چند صد کالری بسوزانید

برای حفظ وزن سالم این فعالیت را با یک رژیم غذایی سالم ترکیب کنید

 

دامنه حرکت را افزایش می دهد

حرکات گسترده تنیس ، مانند تاب خوردن و رسیدن ، وسیله ای عالی برای افزایش دامنه حرکتی شما است. این حرکات کششی پویا ، مفاصل شما را چرب کرده و ماهیچه ها و تاندون ها را تقویت می کند .6 با این حال ، اگر تازه در زمین بازی شروع می کنید ، کار هوشمندانه ای است که برای رسیدن به این حرکات از آسیب دیدن جلوگیری کنید.

ماریان بارنیک ، متخصص حرکت و متخصص حرکت ، می گوید: "قبل از مسابقه تنیس ، گرم کردن برای کاهش خطر آسیب دیدگی و بهبود عملکرد مهم است."

"مفاصل خود را از طریق دامنه حرکتی طبیعی آنها حرکت دهید (کشش نداشته باشید) تا جریان خون را به عضلاتی که در دادگاه استفاده می کنید وارد کنید. به خصوص شانه ها ، زانوها و ستون فقرات قفسه سینه. تعدادی تکرار کنترل شده که تقلید از حرکات شما در زمین است ، بهترین راه برای آماده سازی بدن است. "

 

تعادل را بهبود می بخشد

تعادل خوب در تنیس یک الزام است (حداقل اگر قصد ندارید هر بار خم شدن برای کار عقب ، سرنگون شوید). با استفاده از راکت ، بدن خود را آموزش می دهید تا تعادل خود را حفظ کند در حالی که با یک بازوی دو فوتی از بازوی خود ضربه می زنید و خدمت می کنید.

 

خطر پوکی استخوان را کاهش می دهد


پوکی استخوان زمانی اتفاق می افتد که ایجاد استخوان جدید نتواند با فرسایش استخوان قدیمی هماهنگ شود و باعث شود استخوان ها به راحتی شکسته شوند. معمولاً ، این وضعیت زنان را درگیر می کند و با افزایش سن خطر شما افزایش می یابد

اگرچه ممکن است فکر کنید که ورزش احتمال شکستگی را افزایش می دهد ، اما عکس این قضیه درست است. طبق انستیتوی ملی بهداشت ، انواع مختلفی از ورزش به جلوگیری از پوکی استخوان کمک می کند - به ویژه تمرینات تحمل وزن.

در تنیس ، هر بار که راکت خود را بالا می برید ، بر خلاف نیروی جاذبه کار می کنید. این نیرویی که بر استخوان های شما وارد می شود ، به تقویت آنها کمک می کند.

 

چابکی را ارتقا می دهد

چه کسی دوست ندارد چابک تر باشد؟ پیاده روی فانتزی تنیس می تواند به شما کمک کند تا روی پاهای خود سبک شوید.

بارنیک می گوید: "تنیس یک ورزش مستقیم نیست." "بازیکنان باید زمین را بپوشانند ، که به الگوهای حرکت جلو و عقب ، پهلو به پهلو و مورب نیاز دارد. بازیکنان تنیس به طور مکرر تغییر جهت می دهند ، متوقف می شوند و شروع می کنند ، و شتاب می گیرند و کاهش می یابند. آنها همچنین باید موقعیت عمودی خود را برای توپ های کم و همچنین شلیک های روی زمین و سرویس ها تغییر دهند. "

به گفته بارنیک ، این تغییر مداوم حرکت در تنیس بدن و مغز را برای سازگاری سریع تر آموزش می دهد
بهترین تمرینات چابکی برای ورزشکاران

 

کنترل موتور را افزایش می دهد


بارنیک می گوید: "کنترل حرکتی یک آگاهی و توانایی برای ایجاد ثبات در یک قسمت بدن است در حالی که قسمت دیگری از بدن در حال حرکت است." حرکات تنیس می تواند منحصر به فرد این منطقه از آمادگی جسمانی را پشتیبانی کند.

"در تنیس ، هنگامی که دست خود را برای چرخاندن راکت خود حرکت می دهید ، کنترل موتور ضروری است. در همان زمان ، عضلات اصلی شما باسن شما را تثبیت می کنند تا هنگام نوسان ، زمین نخورید. ”

فقط دست ها و پاها نیستند که ممکن است از ورزش های راکت هماهنگی بیشتری داشته باشند. چرخش بدن ، توقف و شروع و رسیدن و متعادل سازی تنیس نیز ممکن است هسته شما را تثبیت کند.

بارنیک می گوید: "[تنیس] هسته را به روش های بیشتری نسبت به تمرینات موضعی ساده یا روال کف شکم توسعه می دهد."

 

چگونه به درستی هسته خود را درگیر کنیم


قرار گرفتن در معرض ویتامین D را افزایش می دهد

دریافت ویتامین D کافی با تقویت سیستم ایمنی بدن ، بهبود سلامت قلب و کاهش خطر سرطان همراه است

وضعیت ویتامین D شما حتی ممکن است با خطر ابتلا به عوارض ناشی از COVID-19 ارتباط داشته باشد (اگرچه برای نتیجه گیری قاطع به تحقیقات بیشتری نیاز است) .12

هنوز هم بسیاری از افراد کمبود این ماده مغذی حیاتی را دارند.

هرچه بیشتر در فضای باز تنیس بازی کنید ، احتمال جذب ویتامین D در معرض آفتاب بیشتر است. برخی مطالعات نشان داده است که بدن بیشترین ویتامین D را از نور خورشید در نزدیکی ظهر دریافت می کند ، بنابراین در نظر بگیرید که زمان مسابقه خود را در ساعت ظهر تنظیم کنید ، به شرطی که در آن زمان خیلی گرم نباشد. 13

استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید! اشعه ماورا بنفش بیش از حد در معرض آفتاب خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد.

 

تعامل اجتماعی را فراهم می کند


همانطور که همه می دانند ، شما به تنهایی نمی توانید تنیس بازی کنید. لوب زدن توپ به جلو و عقب به یک شریک نیاز دارد. مزایای بازی با شخص دیگر دو برابر است.

سلامت روان شما از تعامل اجتماعی با همبازی خود تقویت خواهد شد. مطالعات نشان می دهد که ارتباط اجتماعی رو در رو خطر افسردگی را به ویژه در بزرگسالان مسن کاهش می دهد

جنبه اجتماعی یک مسابقه تنیس با یک دوست ممکن است بر سلامت جسمی شما نیز تأثیر بگذارد. تحقیقات ، انزوای اجتماعی را با فشار خون بالا ، سرطان ، خطر بیشتر مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی و سایر خطرات سلامتی مرتبط دانسته است .15 با یک دست زدن به دادگاه می توانید احساس اجتماع بیشتری داشته باشید و احساس انزوای کمتری داشته باشید.
کلمه ای از ویلول

برای یک تمرین با مزایای سلامتی بسیار ، آن کفش های تنیس را ببندید! اگر تازه وارد ورزش راکت هستید ، با بازی دو نفره با یکی از عزیزان در زمین بازی اوقات خود را راحت کنید یا در عوض با یک مجموعه کامل چند بازی را امتحان کنید و مثل همیشه ، قبل از شروع هر رژیم جدید ورزشی با پزشک خود صحبت کنید.