سفارش تبلیغ
صبا ویژن

3 تمرین ضروری برای کاهش وزن


یک تمرین یا یک نوع تمرین وجود ندارد که برای کاهش وزن بهترین باشد. در واقع سه مورد وجود دارد: ورزش های قلبی عروقی ، تمرینات قدرتی ، و انعطاف پذیری یا کشش. برای کاهش وزن موثرتر ، همه این نوع فعالیت ها را در یک برنامه کامل بگنجانید. وقتی یک برنامه تمرینی متعادل ایجاد می کنید ، احتمالاً نتایج سریع تری در مقیاس مشاهده خواهید کرد.
تمرینات هوازی برای کاهش وزن

بسیاری از تمرینات برای کاهش وزن هوازی هستند. ورزش هوازی را می توان تمرین قلبی عروقی ، کاردیو یا به سادگی ایروبیک نامید. ورزش های قلبی عروقی شامل هر فعالیت موزونی است که باعث می شود قلب شما با سرعت بیشتری ضربان قلب شما را افزایش دهد و باعث افزایش سرعت تنفس شود

دویدن یک فعالیت قلبی عروقی است. شنا ، دوچرخه سواری و پیاده روی سریع نیز همین طور است. گرچه وزنه برداری باعث افزایش ضربان قلب می شود و باعث می شود نفس شما سخت تر از حد طبیعی باشد ، اما این یک فعالیت تقویت کننده عضله و نه قلبی عروقی محسوب می شود.

فعالیت هوازی هسته اصلی تعادل ترین برنامه های تمرینی است که هدف اصلی آن کاهش وزن است. چرا؟ زیرا ایروبیک باعث سوزاندن چربی و کالری می شود.

هنگامی که در آموزش کاردیو شرکت می کنید ، موتور کالری سوزی خود را افزایش می دهید. و اگر به اندازه کافی سخت ورزش کنید ، هم هنگام ورزش و هم بعد از آن چربی و کالری می سوزانید.

فعالیت قلبی عروقی همچنین عملکرد قلب و ریه های شما را بهبود می بخشد. اگرچه این ممکن است مستقیماً در کاهش وزن موثر نباشد ، اما به عملکرد بهتر بدن در طول روز کمک می کند ، که ممکن است به شما کمک کند حتی در هنگام ورزش نیز فعالیت بیشتری داشته باشید.

به عنوان مثال ، ممکن است به جای آسانسور از پله ها بالا بروید و یا به سمت فروشگاه راه بروید. این فعالیت های بدنی بدون ورزش به شما کمک می کند تا در طول روز کالری بیشتری بسوزانید.

 

تمرینات قدرتی برای کاهش وزن


تمرینات قدرتی هر ورزشی است که باعث ایجاد بافت سالم عضلانی می شود. عضلات قوی به شما کمک می کنند تا بدن خود را با کارایی بیشتری حرکت دهید. برخی افراد از تمرینات قدرتی به عنوان "وزنه برداری" یاد می کنند ، اما تمرینات ساده ای با وزن بدن وجود دارد که واجد شرایط تمرین قدرتی هستند حتی اگر شامل برداشتن دمبل یا صفحه وزنه روی دستگاه نباشد.

گاهی اوقات ، افرادی که سعی در کاهش وزن دارند ، از وزنه برداری صرف نظر می کنند زیرا هدف از این نوع فعالیت ها افزودن عضله به قاب شما است. پس از همه ، چرا شما برای کاهش وزن تمرینات وزنه برداری انجام می دهید؟ اما در طولانی مدت ، افزودن عضله به از دست دادن چربی کمک می کند.

وقتی عضله می سازید ، مقدار بافت بدون چربی بدن را افزایش می دهید. بدن با توده عضلانی بدون چربی بیشتر کالری می سوزاند - حتی در زمان استراحت. به همین دلیل ، متخصصان تمرینات قدرتی را برای کاهش وزن موثرتر توصیه می کنند

تمرینات قدرتی نیز با افزایش سن از اهمیت ویژه ای برخوردار می شوند. به دلایل زیادی ، با افزایش سن سوخت و ساز بدن کاهش می یابد. بسیاری از زنان دریافتند که بعد از یائسگی ، افزایش وزن تقریباً اجتناب ناپذیر است و کاهش وزن غیرممکن است. اما ورزشکارانی که به ساخت و حفظ عضلات خود ادامه می دهند ، کمتر دچار متابولیسم کند و افزایش وزن بیش از حد می شوند.

اگر برای کاهش وزن آماده انجام تمرینات قدرتی هستید ، با انجام یک برنامه ساده تمرین با وزنه در خانه شروع کنید. یا با یک تمرین تمرین قدرتی آسان که فقط 15 تا 20 دقیقه طول می کشد ، سه بار در هفته ، بازوها ، پاها و شکم خود را هدف قرار دهید.

 

 

تمرینات انعطاف پذیری برای کاهش وزن


آموزش انعطاف پذیری کشش است. یک برنامه کششی موثر فقط به مقدار کمی زمان نیاز دارد و تقریباً در هر فضایی قابل انجام است. حتی در این صورت ، تمرین انعطاف پذیری غالباً بیشترین بخش در تمرین است. این به ویژه جای تأسف دارد زیرا افرادی که کش می آیند از مزایای خاصی برخوردار هستند که ممکن است به آنها در کاهش وزن کمک کند.

حرکات کششی به حفظ دامنه حرکتی مناسب در مفاصل کمک می کند و عضلات را شل و سالم نگه می دارد. همه اینها به شما کمک می کند تا در طول روز با کارایی بیشتری حرکت کنید و درد کمتری را از عضلات تنگ یا عدم تعادل عضلات تجربه کنید. بدن سالم احتمالاً بیشتر حرکت می کند و کالری بیشتری می سوزاند.

کشش به کاهش استرس کمک می کند. افرادی که سعی در کاهش وزن دارند ، غالباً دلیل اصلی غذا خوردن احساسی را کاهش وزن می دانند. 3 یافتن یک روش سالم برای از بین بردن استرس می تواند از پرخوری یا انتخاب ناسالم در مواقعی که احساسات مانع می شوند جلوگیری کند.

بعلاوه ، اگر مراقبت را در برنامه کششی خود بگنجانید ، ممکن است به شما کمک کند تا شب بهتر بخوابید. 4 مطالعات نشان داده است که افرادی که استراحت خوبی دارند ، احتمال انتخاب بهتر غذا نسبت به افراد خسته بیشتر است .5
تمرینات را برای کاهش وزن ترکیب کنید

اکنون که می دانید چرا هر نوع آموزش مهم است ، مطمئن باشید که هر نوع آموزش را در برنامه هفتگی کامل خود قرار داده اید. به سرمایه گذاری هنگفتی نیاز ندارد.

اگر در بیشتر روزهای هفته در برخی از فعالیت های هوازی شرکت می کنید ، در دو روز از آن 15 تا 30 دقیقه تمرین قدرتی و در پایان هر جلسه فقط 10 دقیقه حرکات کششی اضافه کنید. این زمان کم سرمایه گذاری ممکن است به شما کمک کند که وقتی زمان قدم گذاشتن در مقیاس است از پاداش های بزرگ بهره مند شوید.